Кошик
11 відгуків
Ukr Metal
+380 (50) 190-29-66
+380 (50) 190-29-66Viber
Додати відгук

Навіс для автомобіля: вивчіть ці питання, щоб не потім не шкодувати про вибір

Навіс для автомобіля: вивчіть ці питання, щоб не потім не шкодувати про вибір

Питання, які варто врахувати до замовлення навісу для автомобіля
 

Які габарити кращі для автомобільного навісу?

 

 

Зрозуміло, що габарити навісу визначаються розмірами машин і комфортними відстанями між ними, плюс виліт відчинених дверей.

На схемах додаємо рекомендовані розміри навісів для автомобіля з огляду на габаритів авто 2 типів — великорозмірний джип або великий седан (1900х5000) і автомобіль середнього класу (1700х4500).

Звичайно, можна зробити навіс із відступами по 2 метри між машиною та стіною, але рекомендуємо дотримуватися принципу розумної достатньості.

Так, габарити нашого навісу дають змогу комфортне паркування навіть для двох великорозмірних джипів — габарит на 2 авто з шириною паркувальної частини 6,2 м.

Максимально комфортно буде за ширини навісу 7 метрів, але такий проліт зажадає вже чималого зміцнення конструктиву.

Який краще зробити проліт біля навісу для двох автомобілів?

Щоб комфортно маневрувати та паркуватися, краще робити навіс на 2 авто без центральних колон.

Так, це ускладнює конструктив і робить його значущішим, але й архітектурно створює вигляд досконалого іншого рівня. Надаємо в приклад проліт в'їзного порта нашого навісу — 5,7 метра, ширина паркувальної частини (без системи зберігання) 6,2 м.

Звичайно, можна й краще зробити більше, але треба розуміти, що навантаження на силові рами під час зростання прольоту збільшується експоненційно. Тому як зазвичай пропагує — розумна достатня кількість. Часто бачить в оглядах навіси навіть у відомих компаній, які не витримають нормативне навантаження. Але про надійність напишу багато далі.

Навіс забезпечує захист від косого дощу та вітру?

Багато хто неправильно вважає, що покрівля навісу повністю розв'язує питання з опадами. Але дощ рідко йде вертикально, частіше косою, через вітер. За Мій досвід дощ за наявності вітру "витовчує" настил тераси на глибину до 3 метрів: 

Навіс для авто захищений від намотування сугробів?

Із сутінками ситуація аналогічна, як і з дощем. Це підтвердять люди, які вже експлуатують навіси — з підвітряного боку захаращують великі й доводиться також чистити сніг уже під покрівлею для автомобіля.

А тоді який взагалі сенс у зимовій експлуатації навісу, якщо його замітає? Далі напишу як я пропоную розв'язувати цю проблему.

А що одна глуха стіна захистить від дощу та снігу?

Звичайно, повністю не захистить. По-перше, сам розмір покрівлі й оптимальна висота стелі покращує захист від косого дощу та снігу — занадто високий полоток збільшує задування опадів під навіс, а дуже низький візуально "давить" на голову.

По-друге, потрібно намагатися грамотно позиціонувати навіс на ділянці, щоб увімкнути в роботу паркан, будинок, інші споруди.
По-третє, можна зробити навіс закритим від опадів із трьох сторін. Так, у наших розробках є опція до навісу, що дає змогу захистити його з будь-якої зі сторін як легкими стінами, так і "шторами" з архітектурної тканини.


Простір під навісом використовується під системи зберігання?

На відміну від квартири, на ділянці часто використовується безліч предметів і обладнання. І всьому цьому добре б знайти місце. У будинку виділяти місце під  таке зберігання нераціонально – 1м2 площі будинку стоїть у рази дорожче від холодного об'єму під навісом. Звичайно, це актуально за умови гарантування безпеки всього периметра. 

 

Ось за пам'яттю список речей, які зазвичай потрібні в заміському житті:

Газонокосарка, лопата, граблі, ножиці для стриження дерев, мийка високого тиску, колеса, компресор для підкачування коліс, стелаж відкатний, тример бензиновий, коробки, драбина, інструменти для прибирання сміття, сміттєвий бак, лопата для снігу, мотоблок для чищення від снігу.

Безумовно, можна поставити повноцінний козблок (холодний сарай), але іноді вигідніше й ефективніше інтегрувати системи зберігання прямо в одну зі стін навісу, так Ви отримаєте максимум користі від стіни. 

Саме тому я застосував рішення з глухим стіною — за порівняно невеликі гроші ми розв'язуємо відразу кілька завдань:

  • захист від косого дощу
  • защита от наметания снега
  • захист від поглядів перехожих або сусідів
  • система зберігання без дод.фундаменту, окремої покрівлі, стін та ін.
  • велика просторова жорсткість усієї будови

Останнє — це найбожевільніше місце біля навісів для автомобіля, попереку тощо, тому перейду до питань конструктивної надійності. 

Основні питання надійності стосуються снігового навантаження, вітрового навантаження та морозного пучення ґрунту.

Навіс не обрушиться від снігового навантаження?

Порушення від снігу — це найчастіша проблема навісів з "ажурних" зварних ферм. 

Головна причина в найсуворіших помилках під час проєктування ферм.

Постійно видно, як ферми використовують як “карго-культ” (Плечне копіювання зовнішньої форми без розуміння суті) — відкриваю Пром і чавузку нервувати, коли я помічаю, які мини уповільненої дії людям пропонують.

Крім проєктування, також сильно впливає рівень монтажників або зварників (низька якість швів, перевар, зачищення, наскрізна корозія тощо), а також якість використовуваної труби (наприклад, фактична товщина металу не 3, а 2,5 мм, що приблизно на 20% менше).

До речі, у наших навісах для авто конструктив призначений для 330 кг на м2. Це 4й сніговий район плюс вага покрівлі. Немає зварних швів, тонкостінних ферм, локальних ослаблень конструкцій тощо.

Чому деякі навіси "складаються"?

 

Згадайте приклад із будиночком на сірникових ніжках. Дуже часто навіси стоять на таких колонах "спічках". Причому "товщина" стовпів мало впливає на просторову жорсткість, як щиро вважають продавці та монтажники.

Часто навіси ставлять просто на колонах без пристрою просторових ребер жорсткості — це призводить до того, що навіс складається як картковий будинок навіть без екстремальних вітрових навантажень.

Як я писав вище в нашому навісі глуха стіна працює як діафрагма жорсткості, на додаток до 2 інших, які утворені конструкцією силових рам і жорстким диском покрівлі:

Навіс може прибрати під час урагану?

Часто через вітрилність покрівлі навісів їх просто забирає, вони ушкоджують інші будови, автомобілі тощо.

Ми, наприклад, заклали посилене кріплення суцільної основи покрівлі до крокових балок, балок до силових рам, рам до колонів, а стінових елементів до заглибленого фундаменту.

Під час замовлення навісу обов'язково задавайте ці питання, але не задовольняйтеся відповідями рівня "да ми вже 20 років-будуємо-нікто-не-жадався".

Дуже багато сумної статистики — можете знайти самі

Що з фундаментом? Його може виповчити?

Правильно виготовлений фундамент на забивних совях усуває проблеми випучування (проблема для більшості глистих ґрунтів) і розхитування (часто буває під час гвинтових совах — ефект шпильки в ґрунті — дивись картинку нижче).

Буронабивні сваї — це найнепередбачуваніший і найпроблемніший варіант. Але він найпростіший для будівельників, тому на жаль його часто застосовують.

Можна зробити утеплену плиту з відмосткою (не плутати з КШП), тоді не потрібно буде мочення, але рішення дорожче. Пліту підбирати також потрібно з огляду на ґрунти, позаяк плита навісу не нагрівається зверху будинком і зволожений пучинистий ґрунт може промерзати під плитою, особливо в кутах. Ми можемо допомогти з вибором фундаменту під Ваші умови та ґрунти.

А можна взагалі не чистити сніг?

Конструктив — розрахований на 330 кг на м2. Це 4й сніговий район плюс вага покрівлі.
На окремішній плоскій покрівлі сніг зазвичай змітає і висота покриву не перевищує 20-40 см.

Ми пишемо в проєкті вимогу очистити покрівлі, якщо рівень снігу, що лежить (300 кг/м2) перевищує позначку 900 мм (такого практично не буває, якщо немає примикання до високих споруд).

Покрівлі навісу можна ходити?

Так, це необхідно на випадок обслуговування — чищення від снігу або хвої. З профлистом, пвх-мембраною або полікарбонатом влаштувати можливість пересуватися покрівлі набагато складніше.

Крім того, конструктив покрівлі навісу із суцільною жорсткою основою дає змогу влаштувати терасу на другому поверсі — це актуально, наприклад, у разі з пристроєним навісом до будинку.

Як розв'язується проблема з перегрівом покрівлі?

Неочевидна проблема, про яку зазвичай не думають до замовлення. Навіс із металу розжарюється й потім випромінює жар на людей і автомобілі.
Тут завдяки сучасній гідроізоляції зі сланцевою посипкою і, що дуже важливо, постійної конвекції підліжкового простору проблема знижується до мінімуму.

Що з шумом? Наскільки сильно навіс барабанить під час дощу?

Не найбільша проблема для навісу (на відміну від дому), але барабаніт невтомлена покрівля з металу дуже сильно на всю ділянку так, що непогано чутно й в будинку.

Покриття з м'якої гідроізоляції зі сланцевою посипкою, плюс ОСП — ефективно гасять звуки дощу та граду.

Чи впишеться сучасний навіс до традиційного будинку зі скатною покрівлею?

 

Навіси зі скатною покрівлею дуже бажано робити подібні основній покрівлі будинку. І дуже небажано продовжувати один із скатів удома, створюючи асиметрію.

А в варіанті з плоскою покрівлею, навіс впишеться майже в будь-яке оточення. Він не протиставляється візуально дому, а лише підкреслює горизонтальний контур лінії паркана, воріт тощо.

А якщо мені потрібен комплекс будівель у єдиному стилі?

Дуже правильний і грамотний підхід, коли зону забудовується в єдиній концепції. Тоді будинок майже в будь-якому стилі опиняється центральною частиною композиції в оточенні будівель, виготовлених в одному ключі (аналогія — рама та картина).

Цей навіс — частина нової колекції дизайнерських будівель на ділянці — лазні, гаражі, коозблок, альтанки, літні кухні, веранди тощо — про це читайте далі.

Тому Ви можете сконфігурувати все саме під себе — є багато опцій на вибір (прибудувати до будинку або гаража, додати козблок, тощо — см далі).

 

 

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner